SURFDOELSTELLINGEN 2011

Kun je het ergens niet kwijt dan hier...
Marco
Forum beheerder
Berichten: 2767
Lid geworden op: 09-07-2008 16:57

Bericht door Marco » 19-06-2011 22:51

Marco schreef:Doelen 2011.

- La Franqui varen
- Poepegat varen - Inmiddels gedaan- Herkingen varen


- Zo hard mogelijk gaan op de RRD80, aan het materiaal kan het bijna niet meer liggen next year, doel is al 1,5 jaar die 80 km/h op 2 sec. halen.
Ook gehaald inmiddels, eindelijk.

- Meer varen dan afgelopen jaar. Zijn op de goede weg


Frank
Die-hard Tjeukemeerlocal
Berichten: 91
Lid geworden op: 09-07-2009 11:53

Bericht door Frank » 08-09-2011 13:38

tja... op de kop af vandaag 2 jaar niet meer gesurft. Ik wens het niemand toe. Mn doelstelling om dit jaar weer te varen werd in april dit jaar de grond in geboord. Even met de kids in de speeltuin en met een onschuldig balspelletje mn arm weer uit de kom, na drie maanden trainen...
( daarna inmiddels nog 2 keer) Ik ontkom niet aan een operatie alleen mn werk laat het nog niet toe, mag 8 weken niet autorijden en ik werk niet in Joure. Waarschijnlijk pas in maart april volgend jaar onder het mes en dan een halfjaar herstellen/trainen. Dus de drie jaar niet surfen ga ik halen :(
En al mn spul ligt te verpieteren
Als het niet buigen kan dan breekt het.

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 08-09-2011 13:47

mijn doelstelling is al gehaald wat snelheid betreft.

Dit jaar toch de focus meer gelegd op de trim van de Warp F2009 + slalom board combi's. Dit jaar voor het eerst 3 slalom setjes en de freerace spullen de deur uit gedaan. Beste keuze ooit. Nu de setjes goed leren varen gaan. 2011 is nu al een succes voor mij.

R.S
Tjeukemeer Guru
Berichten: 1804
Lid geworden op: 25-09-2008 08:40

Bericht door R.S » 08-09-2011 15:41

Frank schreef:tja... op de kop af vandaag 2 jaar niet meer gesurft. Ik wens het niemand toe. Mn doelstelling om dit jaar weer te varen werd in april dit jaar de grond in geboord. Even met de kids in de speeltuin en met een onschuldig balspelletje mn arm weer uit de kom, na drie maanden trainen...
( daarna inmiddels nog 2 keer) Ik ontkom niet aan een operatie alleen mn werk laat het nog niet toe, mag 8 weken niet autorijden en ik werk niet in Joure. Waarschijnlijk pas in maart april volgend jaar onder het mes en dan een halfjaar herstellen/trainen. Dus de drie jaar niet surfen ga ik halen :(
En al mn spul ligt te verpieteren
Echt heel jammer allemaal :(
Ze zouden er echt een keer wat voor moeten verzinnen, zodat je pezen weer strakker gespannen worden, of wat dan ook, waardoor die arm gewoon in de kom blijft zitten.

Marcel
Hardcore Tjeukemeerlocal
Berichten: 156
Lid geworden op: 30-12-2008 07:36

Bericht door Marcel » 08-09-2011 15:43

@Frank:

Dat is echt dikke pech en dat gun je je ergste "vijand" niet. Hersenspinsel Peter is er volgens mij ook al lang zoet mee, of ligt het alleen aan zijn studie?

Voor mij des te meer reden om elk moment te genieten van het surfen en op mijn oude dag niet teveel risiko te nemen. Ik heb wel doelstellingen, maar hoef geen wereldrecords te halen.

Ik heb goeie herinneringen aan een van jouw sessies onder heftige omstandigheden op het Tjeukemeer. Die Limburgse jongeren hebben jou toen nog gefotografeerd.

Sterkte met de toekomstige operatie en een voorspoedig en volledig herstel.

Jouw shizzle blijft vast wel goed, maar laat de muizen jouw masthoezen niet wegknagen :-D

jacco
Schokkerdude
Berichten: 816
Lid geworden op: 10-07-2008 19:26

Bericht door jacco » 09-09-2011 23:54

Niels schreef:...de freerace spullen de deur uit gedaan. Beste keuze ooit....
Ik ben benieuwd waarom je liever slalomspullen hebt dan freerace.
Puur voor de snelheid of stabiliteit v.h. zeil?
Bij ons op het Ketelmeer heeft iedereen namelijk liever freeracezeilen
(en wave in de kleine maten)
omdat dat eerder zou planeren (je kunt ze kleiner varen), makkelijker op te tuigen en waterstarten .
En freeraceboards omdat ze makkelijker varen en gijpen.
p.s. Ik heb het voornamelijk van horen zeggen/lezen, ik heb zelf amper ervaring met slalommateriaal.
Alleen met het setje van Roewin , Isonic 105 en Warp 6.8 wat overigens lekker voer en waarop ik gelijk iets harder ging.
Maar ook wel eens een rs-slalom en een naishredline met 3 cams gevaren , wat een zware, stugge, massief aanvoelende zeilen .
(wel superstabiel trouwens)

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 10-09-2011 10:03

Ik had die mening ook toch wat bij moeten stellen met huidig materiaal.
Ik heb wave zeilen en ee F2 Rebel 83, die blijft fijn en blijf ik houden
De Freeracezeilen en de freeraceboards heb ik na wat uitproberen toch niet meer gehouden.
Freerace zeilen bieden (wanneer ik het heb over: de naish redline, daytona, Ram f8 en f9) te weinig voordelen. Gezien jou niveau zou ik mij helemaal niet druk maken over de handling en het waterstarten.

De Naish redline heb ik ook gehad, voelde niet stug en massief aan maar erg licht en makkelijk te varen. De naish stealth 2007 ook gehad als full race zeil niet mijn ding. Zo kwam ik ook tot de keuze van freerace spul.

Vorig jaar voor het eerst met een Warp F2008 gevaren en was meteen duidelijk dat dat zeil mij meer voordelen biedt dan nadelen. Breed inzetbereik, lang te varen, stabiel zeil. Geen groot nadeel met waterstarten kunnen ondekken. Vaar er mee op de osstzee, tjeukemeer, ijsselmeer, horst etc kan overal.

Freerace board heeft te veel volume in verhouding tot de breedte (in mijn geval JP Supersport 65 2010), en de onhandige powerbox. De F2 Sx 58 gekocht om te proberen en daarna de 68 erbij omdat het zo goed bevalt. De sx58 is 85L en is prima om hard over de chop te rammen erg leuk.

De genoemde nadelen zie ik niet als nadelen, de voordelen van een goed controleerbaar setje zijn groter dan bij freerace boards.

Plaats reactie