Formula uit de regiocup???

Kun je het ergens niet kwijt dan hier...
telltale
Super Tjeukemeer local
Berichten: 324
Lid geworden op: 06-09-2008 21:05

Bericht door telltale » 21-01-2010 22:24

Marco en ik zijn -na wat PBtjes- nog steeds vriendjes, hoor… :grin: :? :wink:

Maar ondertussen zijn wel de nieuwe Volvo Regiocup Noord wedstrijddata bekend!!! :grin: Reserveer 18/4; 9/5; 4/7; 29/8, 12/9 en 17/10!! Zie verder http://www.regiocup.nl/

Marco wordt in die zin op z’n wenken bediend dat de grens tussen slalommen en formula nu wat strakker bij 15 knopen ligt. Aris Pieter de Jong schreef hierover: “Bij 15 knopen of meer zal er slalom gevaren worden onder de 15 knopen gaan we formula varen”.

Ik verwacht in 2010 dus nog wel wat meer van die wedstrijddagen met eerst 2 back-to-back formularaces, gevolgd door 2x3 slalomheats (waarvan de laatste drie long distance). Op het Tjeukemeer begint het namelijk vaak pas na 13 uur echt door te waaien (boven de 15 knopen). Als je dus alleen maar slalom wilt varen en geen courserace kun je op dat soort twijfeldagen gewoon wat langer in je bed blijven liggen en een uurtje later komen. :grin:

Wilko
Tjeukemeer Guru
Berichten: 2341
Lid geworden op: 10-07-2008 16:05

Bericht door Wilko » 21-01-2010 22:52

Ik zal de eerste meteen verstek moeten laten gaan omdat ik dan koopzondag heb. ook de laatste race is dat het geval tenzij die idd een week later wordt.
Nu maar hopen dat het wat vaker kan doorgaan ivm de wind. :-D
teammember Tjeukemeer Speedsurfing Team.

erwin.s
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 09-07-2008 18:12

Bericht door erwin.s » 22-01-2010 07:05

telltale schreef: Als je dus alleen maar slalom wilt varen en geen courserace kun je op dat soort twijfeldagen gewoon wat langer in je bed blijven liggen en een uurtje later komen. :grin:
maar dat kan tog niet want je moet je toch aanmelden en bij skippersmeeting zijn?

telltale
Super Tjeukemeer local
Berichten: 324
Lid geworden op: 06-09-2008 21:05

Bericht door telltale » 22-01-2010 07:43

Als er nou één laagdrempelige serie is waar dat wel kan dan is het de regiocup. De organisatie is zo flexibel!! Tjitse Spitse komt ook altijd pas opdagen als er geslalomd kan worden. :wink:

R.S
Tjeukemeer Guru
Berichten: 1804
Lid geworden op: 25-09-2008 08:40

Bericht door R.S » 22-01-2010 08:14

telltale schreef:Als er nou één laagdrempelige serie is waar dat wel kan dan is het de regiocup. De organisatie is zo flexibel!! Tjitse Spitse komt ook altijd pas opdagen als er geslalomd kan worden. :wink:
(even off topic)@ telltale: Na al de woorden van over formula en wedstrijden...
We kunnen jou zeker niet gek maken om te gaan speedsurfen?
Of in iedergeval met een gpsje het water op te gaan?
Al is het alleen maar voor een uur record of een nautische mijl, en niet echt voor de pieken.
Wat is er zo vervelend aan?

telltale
Super Tjeukemeer local
Berichten: 324
Lid geworden op: 06-09-2008 21:05

Bericht door telltale » 22-01-2010 09:18

Hahaha…. :grin: :? sterker nog….ik hèb een GPSje, een Foretex 201 geloof ik. Ik heb er wel eens op de formula mee rondgevaren om te kijken hoe hard ik ging bij de verschillende hoeken upwind. En het leek me wel leuk om mijn wedstrijden op Google kaarten te laten zien. Ik heb van Marco Baaijen ook eens uitgelegd gekregen hoe ik zou moeten posten Ik geloof zelfs dat er ergens een account van mij moet staan. Maar de uitleg ging allemaal erg snel (ik ben niet zo snel van begrip als het om computers gaat) en ik vond het behoorlijk ingewikkeld. :roll: Ik was de volgende dag al weer vergeten hoe het moest. Het boei me blijkbaar dus niet al te erg. Voor mezelf heb ik er meer lol aan om onder alle omstandigheden een goede gijp te kunnen draaien, ook in chop, ook onder druk bij de boei. En ook daar heb ik nog veel te leren.

Maar…. ik moet dit seizoen ook absoluut mijn basissnelheid bij de slalom omhoog krijgen, dus wie weet doe ik binnenkort weer een GPS om. :grin:

Ik heb bewondering voor mensen die onder omstandigheden, waar ik normaal 45-50 km/uur vaar, er opeens pieken van 70 uit slepen. Maar ik zou er zelf geen speciale vinnetjes of boardjes voor aanschaffen. En om op Strand Horst nou hele stukken upwind te moeten lopen om met een miniscuul klein vinnetje en een supersmal boardje in wiervelden, omdat dat zo lekker vlak water geeft, downwind de hoogste snelheid te halen, gaat mij persoonlijk net even te ver. Dat is in mijn beleving zoiets als met je ski-uitrusting steeds weer zelf de berg oplopen om naar beneden te kunnen glijden. Maar…. ieder zijn lol. :wink:

R.S
Tjeukemeer Guru
Berichten: 1804
Lid geworden op: 25-09-2008 08:40

Bericht door R.S » 22-01-2010 13:51

telltale schreef: zoiets als met je ski-uitrusting steeds weer zelf de berg oplopen om naar beneden te kunnen glijden. Maar…. ieder zijn lol. :wink:
Zo ver moet je inderdaad niet gaan.

Het is wel zo dat met de gpsen altijd veel problemen ontstaan (maar uiteindelijk is er altijd wel een oplossing voor)
en als het eenmaal werkt dan zijn er ook geen problemen meer, en je kunt hem dan altijd gebruiken.
btw. Het posten van je sessies en dat soort dingen is echt al heeeel veel makkelijker geworden dan toen het net in was volgens mij.
Als je de juiste software hebt (gps resluts naar mijn voorkeur) dan kun je gewoon automatisch posten.

telltale
Super Tjeukemeer local
Berichten: 324
Lid geworden op: 06-09-2008 21:05

Bericht door telltale » 22-01-2010 22:58

Misschien wordt het eens tijd voor een bijscholingscursus. :wink:

Wilko
Tjeukemeer Guru
Berichten: 2341
Lid geworden op: 10-07-2008 16:05

Bericht door Wilko » 22-01-2010 23:11

Ik snap ook weinig van computers maar posten lukt me wel. :grin:
teammember Tjeukemeer Speedsurfing Team.

Plaats reactie