Zeil Horloge (Start Horloge)

surfwedstrijden etc.
BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Zeil Horloge (Start Horloge)

Bericht door BGijzen » 26-08-2009 12:17

Ik wil gaan wedstrijdsurfen en hoorde van veel mensen dat je eigenlijk een starthorloge moet hebben.
Ik ging zoeken en zoeken en heb een paar gevonden.
De meeste horolge zijn boven de 100 euro, beetje duur als die eens weg is in het water door een harde val.

Nu kwam ik op deze site, heb er gelijk een besteld.....
https://www.sailsupply.nl/start-horloge ... ?flypage=0
Afbeelding

Kosten voor deze zijn 44 euro!

Ik denk dat deze wel de juiste is!
Doe er je voordeel mee en zorg dat je goed naar de boei vaart en niet zoals borderm zegt, vorig jaar miste ik de start omdat ik te laat aan kwam bij de startlijn :lol: :wink:
ned230.nl, Gearfreak.nl

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 26-08-2009 12:34

de meeste hebben een ander type die ziet er wat groter uit en zit om je arm net als een gps bijvoobeeld deze zijn van optimus time:
Afbeelding

en mijn tip koop hem in Verenigd Koninkrijk Pond voordeel t.o.v. de euro. Kost hier over de 100 euro en overzee kost hij dan tegen de 40 pond schijnt en is dan 45 euro, verzendkosten zijn meestal ook niet te hoog.

Zie ook Cobus zijn wedstrijd forum:
http://cobuswindsurf.forum2go.nl/start- ... t-t87.html

maar laat starten is altijd beter dan helemaal niet starten want dat kost je pas echt punten.

Kies uit je kleur en grootte :)
http://chandlery.marinestore.co.uk/sear ... me&x=0&y=0

en de grote gele kost bijv £38.95! vanaf 3 stuks geen verzendkosten, kun je leuk handeltje mee beginnen :lol: 8)

voordeel van de optimus die iedereen gebruikt, de waarde blijft behouden! je kan hem zo voor hetzelfde weer doorverkopen aangezien men voorkeur heeft voor dit model en hier dus rond de 100 kost.

Voor 100 euro gok ik wel wanneer ik over de lijn wil varen voor 40 euro wil ik er wel 1 :)

Marco
Forum beheerder
Berichten: 2767
Lid geworden op: 09-07-2008 16:57

Bericht door Marco » 26-08-2009 17:45

Die start die Niels bedoelt was bij de Grand Slam, de start lag in dit geval wel erg hoog aan de wind, er waren meer die moeite hadden om de start te halen.

Wilko
Tjeukemeer Guru
Berichten: 2341
Lid geworden op: 10-07-2008 16:05

Bericht door Wilko » 26-08-2009 17:51

ik heb nog geen idee hoe een start precies verloopt maar ben van plan om 1 van de betere surfers in de gaten te houden en daar achteraan te varen met de start.
Vind het zelf een beetje voorbarig om nu al een start horloge aan te schaffen. Ik heb meestal tijdens het surfen mijn gewone horloge ook om, daar kan ik redelijk op volgen hoe lang het duurt tot het schot.
teammember Tjeukemeer Speedsurfing Team.

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 26-08-2009 18:17

Daarom zeg ik, deze kun je in Nederland bestellen is incl verzendkosten 47 euro!

Dus dan hoef je niet in UK te bestellen.
Maar zeker bestaan er meer start horloge's.
Tevens kun je deze ook gewoon om je pols doen en is ook groot zoals die van Niels.
Maar als het mee zit ik heb ik deze morgen of overmorgen binnen.
Ik neem hem wel mee naar Rohel Zaterdag!
ned230.nl, Gearfreak.nl

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 26-08-2009 18:17

na een paar wedstrijden gevaren te hebben zou ik het wel handig vinden. Vooral wanneer je er niet kan staan en veel gaat dobberen. Kun je inschatten hoeveel sec je denk te hebben na de vlag voor de laatste minuut bijv. Start is erg belangrijk voor je positie in het veld en de einduitslag.

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 26-08-2009 18:21

O ja, een start horloge is niet alleen iest voor de wedstrijd maar je kunt er meerdere dingen mee doen.
Bv 10min dan moet je op het water zijn en 5 min ed ed ed.
Je kunt de rust in jou zelf terug brengen met z'n horloge en dan kun je je eigen lijntrekken.
Wat heb met cobus gesproken en veel ervaren windsurfers doen verschillende trucken om andere te misleiden!
Dus volg niet blind een andere wedstrijdsurfer.
ned230.nl, Gearfreak.nl

T1nge
Hardcore Tjeukemeerlocal
Berichten: 170
Lid geworden op: 18-07-2008 22:24

Bericht door T1nge » 26-08-2009 21:06

Krijgen wij ook te horen wat voor tactieken? of is dat een geheim tot aankomende zondag?
nannewiid is de bom

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 27-08-2009 15:57

T1nge schreef:Krijgen wij ook te horen wat voor tactieken? of is dat een geheim tot aankomende zondag?
Tja, dat is voor jouw een vraag en voor mij een weet :-o :grin: :grin:
ned230.nl, Gearfreak.nl

telltale
Super Tjeukemeer local
Berichten: 324
Lid geworden op: 06-09-2008 21:05

Bericht door telltale » 27-08-2009 18:49

liefhebber schreef:ik heb nog geen idee hoe een start precies verloopt maar ben van plan om 1 van de betere surfers in de gaten te houden en daar achteraan te varen met de start.
Tip.... lees op mijn site onder "Wedstrijdtips" de onderdelen Formulastart en Slalomstart nog eens door.
Ik heb die bladzijden :-? :D :roll: :evil: toch niet voor niets geschreven!! :lol:

Ook over de voordelen van het Optimum starthorloge (dè standaard voor wedstrijdzeilers en -surfers) is op Cobus Windsurf Forum al het één en ander geschreven.
Afbeelding
Staat ook wel stoer, hoor.... zo'n geel horloge. Leuk voor op verjaardagsfeestjes :lol:
Je kunt er trouwens ook gewoon op aflezen hoe laat het eigenlijk is....

Plaats reactie