CobusWindsurfWorld stopt er waarschijnlijk mee

surfwedstrijden etc.
Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 21-04-2010 10:18

Ze doen over het algemeen moeilijk op het forum bij het pluggen van websites. Alleen is de ene moderator wat feller dan de ander.

Er wordt regelmatig op forum.windsurfing.nl door shops directe reclame gemaakt, maar een link naar informatief materiaal wordt niet gewaardeerd wanneer het er een beetje schijn van heeft bezoekers weg te trekken.

Maar ik denk in dit geval dat Cobus zich niet veel moet aantrekken van dergelijke zaken en gewoon door moet gaan met zijn website en anders is hier op de frontpage tjeukemeerlocals.com en het forum ruimte genoeg voor de zeer goede inhoud van zijn info over het wedstrijdsurfen.

Marco
Forum beheerder
Berichten: 2767
Lid geworden op: 09-07-2008 16:57

Bericht door Marco » 21-04-2010 14:05

Dan zal ik hier ook maar even op reageren als, let wel, moderator van Windsurfing.nl.

Het pluggen, plaatsen van persoonlijke blogs, websites etc. is om zo maar te noemen niet toegestaan.
Waarom, het gaat hier om persoonlijke websites of blogs, het hele artikel plaatsen mét bronvermelding is wel mogelijk.
Alleen een linkje plaatsen noemen ze/we het stelen van bezoekers.

Ik lees hier ook iets over een sponsorplaatje, weet jij wat webruimte, server troep etc. kost Kidxrude??
Vergeet dan niet even het belangeloos inzetten van meerdere personen die Windsurfing.nl onderhouden, in de lucht houden etc. Ook mensen die dit onzichtbaar doen worden nog weleens vergeten.
Cobus weet zelf wat het is om een forum cq website te onderhouden en wat dat kost aan tijd.

De shops aanwezig op het forum en op een wat duistere manier hun waar aanprijzen worden ook aangepakt, de banners die je ziet, tja Kidxrude, dat zijn sponsors!
Zij betalen voor een banner.
Inkomsten onstaan daardoor, daardoor wordt een betere service verleend aan de forum bezoeker, door de boel online te houden, het forum draait de laaste tijd ook goed.
Hoe vaak lag ie er in het verleden wel niet uit????

Nu een vraag aan Cobus: Waarom zou je stoppen met je website als je niet meer mag linken op Windsurfing.nl??



Als laaste noot: Bovenstaande stukje was als moderator van Windsurfing.nl.
Nu als Marco, van www.MarcoStummel.nl , Cobus, ga zo door en hou die boel online, met of zonder linken op Windsurfing.nl, dan pleur je hier je nieuws etc. maar neer en neem gelijk je vriendjes mee dan!!!!
Tot a.s. weekend hoop ik op de Grand Slam, ziet er nog niet best uit vooralsnog qua wind!

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 21-04-2010 14:11

duidelijk is geworden dat ook bij windsurfing.nl door deze discussie nieuwe afspraken met moderators gemaakt zijn om de boel bij iederen scherp te stellen en een algeheel afgestemd forum moderator beleid tot stand is gekomen. Dus was het nog ergens goed voor :)

Lange leve de lol, laten we weer gaan surfen :)

Marco
Forum beheerder
Berichten: 2767
Lid geworden op: 09-07-2008 16:57

Bericht door Marco » 21-04-2010 14:16

Het is lastig Niels om één lijn te trekken, over wat wel en niet mag/kan! Dit noemen we het zgn. grijze gebied, grensgevalletje zeg maar.
Ik heb de posting van Cobus niet gezien, dus kan daar niet helemaal over oordelen.

Over het surfen: Vanavond avondsessie.

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 21-04-2010 14:18

waar ga je heen? waar was je gisteren? Ben je mogelijk net te laat voor de wind als je pech hebt. Jolt gaat n.a.w. bij Makkum het water op vanavond.

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 21-04-2010 14:19

Marco schreef:Het is lastig Niels om één lijn te trekken, over wat wel en niet mag/kan! Dit noemen we het zgn. grijze gebied, grensgevalletje zeg maar
Ik vind het niet grijs, dit is best met goede afspraken af te vangen. Zie cobus zijn forum wat hij gepost heeft.

erwin.s
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 09-07-2008 18:12

Bericht door erwin.s » 21-04-2010 14:49

Marco schreef:
Over het surfen: Vanavond avondsessie.
vollenhove?
ik kan vanaf 5uur ofzo

telltale
Super Tjeukemeer local
Berichten: 324
Lid geworden op: 06-09-2008 21:05

Bericht door telltale » 21-04-2010 21:13

Serieus Marco… het kan zijn dat ik misschien iets ècht niet snap van de beweegredenen van het Windsurfing.nl-team om zo vasthoudend star te zijn, maar dan zullen ze me dat toch echt eerst duidelijk moeten maken. Als ik het snap zal ik ook de eerste zijn om dat ruiterlijk toe te geven.

Met alle respect (want dat heb ik voor de mensen die zich voor Windsurfing.nl inzetten)…tot nu toe zie ik alleen maar argumenten voorbij komen die te maken hebben met een krampachtige houding om vast te willen blijven houden aan het bestaande en aan de eigen regeltjes, zonder oog voor wat er in de omgeving van het forum gebeurd. Argumenten als….
Cobus, wij vinden jouw site erg waardevol. maar:
- ons beleid is dat we het rechtstreeks doorlinken niet toestaan;
- het doorlinken mag alleen maar als daar ook een verhaaltje of een fotootje bij staat;
- als we het doorlinken aan persoonlijke sites toestaan moet dat ook voor de marktkraamverkopers in de surfhandel die op het forum hun brood willen verdienen;
- als een linkje geplaatst wordt dan steel je daarmee over de rug van Windsurfing.nl bezoekers;
- het doorlinken biedt geen meerwaarde voor Windsurfing.nl, alleen maar voor jouw eigen site.

Met alle respect…. dit zijn niet de argumenten waar het om kan gaan! Windsurfing.nl heeft als doelstelling het promoten van de windsurfsport. Jullie bepalen zèlf wat je in dat kader wel en niet toestaat op het forum. Als je een site waardevol vindt bepaal je zèlf of je daar soepeler mee om gaat of niet. Dat bepalen niet die marktkooplieden waar jullie je nu achter verschuilen, niet de forummembers….. en Cobus al helemáál niet. De keuze is dus geheel aan jullie…. en jullie alleen!! Jullie bepalen of Windsurfing.nl CobusWindsurfWorld een steuntje in de rug gaat geven of niet…. Jullie zijn zover ik weet geen vereniging waarbij je formeel verantwoording aan leden (forummembers) moet afleggen.

En dan…..waar hebben we het nou eigenlijk over?
- Als ik in een topic alleen schrijf: “Ik doe mee!” ….. valt daar geen enkele moderator over.
- Als ik schrijf: “Ik doe mee! Ik heb alvast een voorbeschouwing op CobusWindsurfWorld gegeven.”….dan zijn de oren van de moderatoren al een beetje gespitst (mag dit eigenlijk wel?).
- Als ik alleen schrijf; “Ik heb op CobusWindsurfWorld alvast een voorbeschouwing gegeven.” ….dan is de wereld opeens te klein en wordt de bijdrage van het forum gehaald.
Kom op nou! We hebben het he-le-maal nergens over!! Het is weer eens Holland op z’n smalst!!! Ik draaf een beetje door, Marco, maar je kent me inmiddels wel. :wink:

De internetwereld is aan het veranderen. Windsurfing.nl streeft er als een soort Oosteuropees staatje krampachtig naar om alle informatie via de eigen kanalen en regels te laten lopen. Dat gaat echt niet lukken!! Denk nou niet dat ik de enige ben die met deze frustraties rondloopt. Zo heb ik bijvoorbeeld van Erik Loots een PB-tje gekregen waaruit blijkt dat die m.b.t. zijn Speedsurfing.blog minstens even grote frustraties heeft. Ik heb gisteren berichten gekregen van windsurfers uit de IT-wereld met vergevorderde plannen voor nieuwe communicatie-sites op windsurfgebied in Nederland….met aanbiedingen aan mij om hierin te participeren. Ze hebben me deze sites laten zien! Kijk eens naar de ontwikkeling van nieuwe windsurfforums, bv TjeukemeerLocals. Internet wordt meer en meer een netwerk, Windsurfing.nl zal daarin geen trechter kunnen blijven waar alles gezeefd wordt.
In Duitsland bestaan inmiddels twee scherp concurerende windsurffora, ze staan beide op de link-pagina van m'n site. De tweede is ook ontstaan uit frustratie, en inmiddels beter dan het orgineel. Dus Windsurfing.nl…. stel je beleid snel bij, voor je zelf aan de kant staat. Stel je open voor je omgeving, beweeg mee.... Ik hoop echt dat jullie nu tot een beter inzicht komen. Zo niet dan zal het voor mijn site te laat zijn. Want dan hou ik er spoedig mee op.

Waarom? Mijn doel is onder meer het bereiken van potentiele nieuwe wedstrijdsurfers. Die vind ik vooral op grote verzamelfora als Windsurfing.nl. Als ik mijn website daar niet onder de aandacht kan brengen, kan ik die potentiele wedstrijdsurfertjes niet bereiken. Schrijven voor 100 vaste aanhangers (de bekende wedstrijdsufers en anderen) is leuk, maar ik zou toch iets meer willen bereiken met mijn inspanningen.

Nou, genoeg stof tot nadenken, zou ik zeggen. Misschien kun je er iets mee in de komende gesprekken met het windsurfing.nl-team. :?

T1nge
Hardcore Tjeukemeerlocal
Berichten: 170
Lid geworden op: 18-07-2008 22:24

Bericht door T1nge » 22-04-2010 17:44

Jammer dat je stopt Telltale!

Je website zit goed in elkaar, en altijd goede stukken. up to date houden kost veel tijd... waarom link je het niet door naar een .tk site voor de info.. en hou je een weblog bij met je verslagen..

Op deze manier blijft de info behouden en door een weblog bij te houden kan je veel sneller updaten met een klein stukje en een foto.
nannewiid is de bom

Plaats reactie