USM 2012

surfwedstrijden etc.
Plaats reactie
Wilko
Tjeukemeer Guru
Berichten: 2341
Lid geworden op: 10-07-2008 16:05

USM 2012

Bericht door Wilko » 12-05-2012 23:43

Snap het niet helemaal, er is vandaag al een USM gehouden.Ben zelf deelnemener maar heb geen call oid gezien. Wordt dit niet meer gedaan?
teammember Tjeukemeer Speedsurfing Team.

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 13-05-2012 13:47

geen idee zou je toch op GPS-Speedsurfing.com moeten zien of windsurfing.nl forum?

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 13-05-2012 14:04

Citaat Martin:
Theoretisch kan er ieder weekend worden gearen. Er is geen final call meee maar er wordt een weersverwachting afgegeven met daarin de kans op een geldige race.

Omdat er per deelnemer maar 2 lichtweer races meetellen per race periode (1 periode in het voor- en 1 in het najaar), hoef je niet altijd mee te doen aan een lichtweer race.

Het geven van een standaard call heeft dan ook geen zin meer.

De laatste jaren hebben we amper USM dagen gehad. Nu hebben we al 1 top USM gehad met
prachtige Hollandse luchten. Met groot materiaal kon je de hele dag knallen en het bewees dat GPS speedsurfen niet alleen gaat om zo hard mogelijk varen langs een zandplaat maar dat wat minder bekwame surfers of diegenen die houden van wat lichtere wind ook mee kunnen doen aan ons spelletje. Dat was precies 1 van de doelstellingen
van de USM serie voor dit jaar.

De wind en het algehele weerbeeld blijft tot op zekere hoogte onvoorspelbaar en vandaar geeft Hans een uitgebreide analyse. Wat mij betreft doet hij dat perfect. Het ergste wat je gisteren kon overkomen was het hebben van een top surfdag
op groot spul in een race die wellicht net niet zou tellen. Het werd een topdag met prachtige Hollandse luchten, nog ietsje meer wind en een beduidend aangenamere temperatuur dan die werd verwacht.
Prive mail ontvangen met deze reactie:
Gedeeltelijk Citaat Martin:
Hans geeft de verwachting af op het forum. Het verzorgen van een mail betekent al een uur werk. Ik ben er inmiddels van overtuigd geraakt datje internet moet gebruiken op de manier waarvoor het is bedoeld.

Er tellen twee lichtweer races mee per persoon per periode dus twee in het voorjaar en twee in het najaar. Bij drie races kan je er al 1 laten vallen en verder bij iedere volgende twee geldende races. Effectief betekent dit dat bij een beetje goed jaar de lichtweer races amper invloed hebben op het klassement maar er kan wel worden geraced.
ned230.nl, Gearfreak.nl

Wilko
Tjeukemeer Guru
Berichten: 2341
Lid geworden op: 10-07-2008 16:05

Bericht door Wilko » 13-05-2012 17:34

duidelijk, thanx. Ik meende al dat het zoiets was. toch voelt het een beetje gek dat je als ingeschreven deelnemer niet op de hoogte wordt gebracht van een wedstrijd. Ik ga niet steeds op goed geluk maar heen en weer rijden naar strand horst.
teammember Tjeukemeer Speedsurfing Team.

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 13-05-2012 17:57

Achter de schermen ben ik bezig om een algemene mail te maken zodat men niet een uur bezig is met de mailing.
Ik denk dat je een standaar bericht moet gaan maken en dan het weerbericht van Hans er inzetten en dan is een mail bom binnen elke min gemaakt. Ik denk dat Niels dit ook wel weet, hoe makkelijk het kan zijn!
ned230.nl, Gearfreak.nl

Marco
Forum beheerder
Berichten: 2767
Lid geworden op: 09-07-2008 16:57

Bericht door Marco » 14-05-2012 17:34

Tis allemaal mooi kut in ieder geval.
Laatste seizoen dat ik mee doe, ze zoeken het maar lekker uit. Het wordt een Horst locals event let maar op!
Iedere weekend van de stand by periode op Horst zijn? Nee, ik niet!

Wilko
Tjeukemeer Guru
Berichten: 2341
Lid geworden op: 10-07-2008 16:05

Bericht door Wilko » 14-05-2012 19:04

Valt wel mee Marco, er tellen slechts 2 low wind USM's mee voor het klassement. Als je maar van de partij bent als het er echt om gaat.
Ik probeer eens een jaar om mee te doen, als ik het niet leuk vind of niet mee kan doen vanwege werk dan kap ik er volgend jaar ook weer mee.
teammember Tjeukemeer Speedsurfing Team.

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 14-05-2012 19:24

Marco ik ben het wel eens met Wilko.
Ik moet zeggen dat ik ook erg moet wennen aan de nieuwe opset maar ik denk dat wij het toch moeten gaan bekijken en uitproberen.

Het is net zoals jij van F2 naar RRD overstapte eerst onwennig en nu ben jij gewoon de snelste man van dit Forum!
ned230.nl, Gearfreak.nl

Plaats reactie