Speculatie

Weet jij een nieuwtje uit de surfwereld? Plaats het hier.
Marco
Forum beheerder
Berichten: 2767
Lid geworden op: 09-07-2008 16:57

Bericht door Marco » 27-10-2010 19:05

Volgens Globe (Guido van Kubus sports als ik het goed heb) zegt dat het geen gerucht of speculatie is op W.nl

Hij zegt zelf(Guido dus): We have got him!

Neem aan dat een surfer als MvM wel een leuk contract kan krijgen her en der.
Ladies and gentlemen, we have got him!

Martin van Meurs zal inderdaad met North Sails gaan varen.

Geen speculatie inderdaad maar keiharde feiten.

en nu weer ontopic.

Dan Kassler weg bij Gaastra, confirmed.


Marco
Forum beheerder
Berichten: 2767
Lid geworden op: 09-07-2008 16:57

Bericht door Marco » 29-10-2010 15:33

Lekker rumoerig in zeilen land, Dan Kaseler weg bij Gaastra en Peter Munzlinger(ex Point7) neemt zijn plaats in, volgens Hans v/d Steen gaat Finian Maynard ook weg bij Gaastra, gaat hij naar Simmer?? Of Point7?
Of???

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 30-10-2010 20:06

De officele reactie van MvM:
Citaatdoor Martin van Meurs: Graag wil ik Jacques bedanken voor de super sportieve reactie. Ik ga met pijn in mijn hart en na heel veel en heel lang twijfelen weg bij NP. Sportief en vriendschappelijk bezien kon ik mij geen beter team wensen. Zoals Jacques schrijft slaat mijn ontwikkelaarhart echter te sterk en ik heb ook een punt willen maken in de richting van NP international. Speed leeft als nooit tevoren en ik vind dat wij als GPS speeders nog onvoldoende worden gezien door NP.

Breekpunt voor mij was het feit dat ondanks het dream team wat Jacques had opgezet en ondanks de extreme inzet en resultaten van o.a.de trotse aanvoerder van het team: JvdH himself, er geen mogelijkheid was om prototypes toe te zenden naar ons kikkerlandje. Ik wil een punt maken, ook al wordt dat waarschijnlijk niet gehoord. JP/NP heeft inderdaad een topteam op materiaal ontwikkelingsgebied en ik heb begrip voor hun standpunt en de keuzes die zij maken, maar niet alle keuzes die zij maken ondersteun ik zondermeer. Vanaf het begin af aan heb ik grote twijfels gehad over de inside clew. Als één merk het principe kan laten werken is het NP, maar ik had graag bevestiging gehad via een test en/of de kans om er constructieve kritiek op los te laten. Met Peter, Jacques, Hans, Bennie, Barry en vele anderen staat er echter een geweldig team wat de werking van de Evo111 kan gaan bewijzen en NP int. heeft geen ervaren rot nodig om het concept op een verdiepende wijze onder de GPS speed loep te houden. Ik heb daar het volste begrip voor, maar ik heb uiteindelijk besloten om dicht bij mijn eigen gevoel te blijven.

Ik zal de komende jaren met veel plezier doorgaan met speedsurfen, ook al zal ik minder tijd hebben dan ik vroeger had. Opa John is mijn idool en voorbeeld. Hij toont aan dat leeftijd niet telt in het speedvaren, maar dat inzicht, ervaring en doorzettingsvermogen veel belangrijker is dan een getalletje achter je naam. Net als Jacques zal ik er alles aan doen om zoveel mogelijk ex collega's achter mij te houden al wordt dat een hele klus, om nog maar niet te spreken van de vele andere talenten die in opkomst zijn. Wie weet vaar ik over een paar jaar weer voor NP en zal dat dan zonder twijfel met net zo veel plezier doen als ik de afgelopen twee jaar heb gedaan, maar nu kies ik voor een ander merk en een ander concept. Ik zal in de loop van dit weekend beschrijven waarom ik voor een andere route heb gekozen en mijn visie geven op de laatste board/zeil ontwikkelingen en de kansen die er mijns inziens liggen.

Voor de goede orde wil ik nog even zeggen dat JP/NP altijd streeft naar excellentie op alle mogelijke vlakken en ik waardeer dit zeer in deze merken. Mijn visie verschilt nu echter te veel van de route die wordt ingeslagen, maar ik laat mij graag verrassen door de resultaten van mijn surfvrienden.Martin van Meurs
Die-hard windsurfer
ned230.nl, Gearfreak.nl

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 31-10-2010 15:19

Uitleg van MvM:
Naar aanleiding van het speculatie topic bij dezen een toelichting op mijn keuzes voor komend jaar.

Het komend jaar zal ik overstappen naar North. Verder ga ik samen met Ron van den Berg boards ontwikkelen en ik zal niet meer exclusief met C3 vinnen varen. Er liggen nogal wat plannen op tafel die inspirerend zijn om uit te voeren. Ik kan er nog niet alles over kwijt, maar het hoofd doel is om de ontwikkelingsprocessen puur te richten op GPS speed, met goede slalom eigenschappen als positieve bijkomstigheid. Ik denk dat er veel te winnen valt in ruigere omstandigheden door het verschuiven van de focus. Aangezien met name zeilmerken over het algemeen nog niet klaar lijken te zijn voor de specifieke eisen die GPS speedsurfen stelt, heb ik gezocht naar een merk wat het dichtst in de buurt komt van mijn designfilosofie en ik heb gekeken of er ruimte was voor inspraak. Tevens heb ik als doel om het heft meer in eigen hand te nemen en minder afhankelijk te worden van derden.

North:

Naar mijn mening is het voor speed essentieel om de mast ver te laten weg buigen naar lij in een statische toestand. Tevens geloof ik in veel mastcurve, omdat dit mede helpt om de panelen onder een grote statische spanning te brengen. Een paar jaar geleden hadden we hulpmiddelen nodig om de zeilpanelen te laten ademen, onafhankelijk van het starre voorste wide sleeve gedeelte. Met de nieuwste inzichten kunnen de panelen meer worden gesneden op power terwijl er voldoende ademend vermogen overblijft. Verlengde cross battens zijn een middel om het ademend vermogen van zeilen te vergroten en dienen niet te worden bekeken als doel. De vergoting van het ademend vermogen heeft namelijk als negatieve bijwerking een verstoring van het profiel bij het gebruik van een lange crossbatten. De wegbuigende lat zorgt echter tevens voor een grotere drukpunt stabiliteit waardoor er als positieve bijwerking een breder inzetbereik uitrolt.

Toen de Evo 11 werd ontwikkeld was mijn inschatting dat de gekozen oplossing door NP perfect paste bij de stand van de ontwikkeling en ik denk dat de wedstrijdresultaten voor zich spreken.. Ik denk echter ook dat de stand van de techniek inmiddels zo sterk is verbeterd dat zeilmakers zich weer meer kunnen gaan richten op het creëren van een perfect profiel met behoud van het ademende vermogen, zonder dat daar grote kunstgrepen voor nodig zijn.

In North heb ik een partner gevonden die dezelfde designfilosofie heeft als ik en ik heb in korte tijd een goed en constructief contact opgebouwd met het designteam. Wat goed is voor GPS speed in mid- tot hardweer is ook goed voor slalom surfers en onze kennis is ook waardevol voor World Cup surfers. Dat is mijn stelling en ik hoop dat ik de ruimte krijg om die te bewijzen. Ik steef naar een soft vaargevoel, een groot acceleratie vermogen en een top handling met veel ruimte voor trim aanpassingen.

Toen Björn nog met North voer waren de zeilen stug en ze voeren zwaar. Met zijn overstap naar Severne is er ruimte gekomen voor de wensen van surfers met een meer gemiddeld postuur en is het zoeken naar een softe handling tot kunst verheven. Als je op de website kijkt zie je allerlei verwijzingen naar die design filosofie. Of het nu gaat om de zeilen,. gieken of de shox, alles staat in het teken van controle en vergevingsgezindheid in harde wind. Vooral dat aspect staat mij aan. Kai Hopf is een geniale zeil ontwikkelaar die met de laatste twee series zeilen een heel eigen weg is ingeslagen ten opzichte van andere merken. In de schaduw van NP en Severne heeft hij een concept geoptimaliseerd waar anderen mijns inziens behoorlijk wat van kunnen leren. De tijd zal het leren of ik gelijk heb met mijn visie en ik kijk uit naar de races van komend jaar.
ned230.nl, Gearfreak.nl

Marco
Forum beheerder
Berichten: 2767
Lid geworden op: 09-07-2008 16:57

Bericht door Marco » 05-11-2010 19:31

Schijnt ook dat Dan Kaseler (ex Gaastra) naar Gunsails gaat, Finian Maynard gaat met hem mee.
Ook Ben v/d Steen zoekt, Loftsails voor hem??

Op W.nl nog meer info omtrend switchende riders.

it's a way off....Marco V
Moderator
Berichten: 1387
Lid geworden op: 10-07-2008 23:19

Bericht door it's a way off....Marco V » 05-11-2010 20:59

Marco schreef:Schijnt ook dat Dan Kaseler (ex Gaastra) naar Gunsails gaat, Finian Maynard gaat met hem mee.
Ook Ben v/d Steen zoekt, Loftsails voor hem??

Op W.nl nog meer info omtrend switchende riders.
ben ook gun toch las ik vanmiddag ergens in een stukje van mark v-d osch
Veni vidi vici

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 06-11-2010 11:33

Gun schijnt dus speed serieus aan te gaan pakken, ik ben ook erg benieuwd of Josh A. inmiddels ervoor gezorgd heeft dat de GUN race zeilen flink verbeterd zijn.

Angulo zijn board merk zal ook door gun verkocht worden.

Wilko
Tjeukemeer Guru
Berichten: 2341
Lid geworden op: 10-07-2008 16:05

Bericht door Wilko » 06-11-2010 22:46

De 2011 mega xs ziet er goed en snel uit. Zoals ik het lees richten ze zich erg op fenomenale eindsnelheid. Zullen dus waarschijnlijk erg goede zeilen zijn voor GPS speedies.
teammember Tjeukemeer Speedsurfing Team.

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 05-01-2011 09:12

het is P7 geworden voor MvM

erwin.s
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 09-07-2008 18:12

Bericht door erwin.s » 05-01-2011 09:30

dan zal er over een tijdje wel weer meer van dat zwarte spul over het water vliegen.

hoop dat martin daar wel alle vrijheid krijgt, ben wel benieuwd hoeveel anders het zeil dan word als het echt puur voor speed bedoelt is

Plaats reactie