Stel je hier voor aan elkaar!

Kun je het ergens niet kwijt dan hier...
Marco
Forum beheerder
Berichten: 2767
Lid geworden op: 09-07-2008 16:57

Stel je hier voor aan elkaar!

Bericht door Marco » 19-07-2008 13:12

Ik ben dus Marco Stummel, ben 30 jaar jong en woon in Emmeloord. 20 juni 2008 ben ik getrouwd met Anke.
Sinds een jaar of 12 surf ik al.
Ben begonnen op de welbekende deur om daarna over te stappen naar een Hurricane High Speed.
Eerste paar keer geen succes want het volume werkte nogal tegen. Dit board ongeever 2 jaar gehad en daarna een Mistral Edge aangeschaft samen met mijn eerste monofilm zeil.
Na zo'n 5 boards verder en nóg meer zeilen bezit ik momenteel een een 4-tal RRD X-Fire's, in de maat, 135 - 112 - 90 - 80
Deze boards vaar ik met slalom/speed zeilen in de maten 6.3 - 7.0 - 7.8 - 9.0 van het merk Simmer.
Momenteel richt ik me vooral op snelheid. Mijn max 2sec. ligt op 75.44 maar dat hoop ik binnenkort te verbreken. Homespot is Rohel aan het Tjeukemeer, vandaar ook de opzet van dit forum!
Ook ben ik te volgen via: www.marcostummel.nl

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Borderm

Bericht door Niels » 20-07-2008 00:56

Afbeelding

Ik ben Niels, begonnen als 12 jarig jochie op een Tiga 360 en een doorgelat rose zeiltje. Ben inmiddels 32 jaar en na meer dan 15 jaar van inactiviteit op surfgebied weer actief sinds januari 2008.

Na de tiga 360 kwam een wayler 290, tiga 260 pré 1990 modellen), daarna een brunotti wave 260, Copello 270, fanatic ultra cat en een mistral sle 288. Deze spullen hebben grotendeels plaatsgemaakt voor een nieuwe set.

(2008) Een F2 maui project, Eliminator 103L, T1 RS74, Starboard 155 en een set zeilen. Dit is tot stand gekomen door het enthousiasme van een aantal andere forumleden (Marco en Jolt). Weer helemaal verslaaft ten koste van alles :twisted:

(2009) ik ben inmiddels meer en meer verslaafd en weer de oude kriebels terug. Na veel proberen met veel nieuwer materiaal weer een beetje richting gevonden in wat ik wil met surfen...vooral veel fun.

Met de GPS op slalom spul en met 20+ knopen liefst op het ijsselmeer.
Materiaal is inmiddels weer flink gewijzigd en alles ligt nu in een trailer:
F2 Rebel 83 '08 waveboard voor B&J sessies met de 4.2, 4.7, 5.3 en 6.2 North Ice zeilen
JP Supersport 65 2010 met de 5.8. 6.8 en de 7.8 North Ram F8/F9
JP Supersport 74 2008 voor de lichtweer sessies met de 7.8 Ram F9 en de Ram f8 9.0.

Daarnaast voor de fun Formula geprobeerd maar dat inmiddels niet meer, je gebruikt het te weinig en is te duur in materiaal.

Ik wil nog wel eens wat spul op ebay kopen indien erg aantrekkelijk geprijsd, dit even proberen is het niks gaat het weer weg.

Mijn Fun sets nu:
Mistral One Design 2008/2009, wil hier met de 7m nog een paar keer lekker mee cruisen.
Kona Longboard voor Kids, vriendin en vrienden de zomerdagen
Naish board en Hotsails SO 1.5 voor Rick

HersenSpinsel
Tjeukemeer Guru
Berichten: 948
Lid geworden op: 09-07-2008 17:58

Bericht door HersenSpinsel » 21-07-2008 08:21

Ik ben Peter, 19 jaar en woon in Wilhelminaoord

Toen ik 13 of 14 was kwam me pa met een deur en 3hoek zeiltje, na wat proberen werd ik al snel verslaafd en kocht ik al wat spulletjes. Tot ik 16 werd heb ik gesurft en kon ik net een beetje in de trapeze maar planeren en alles was er nog niet eens bij :lol:, vannaf me 16 heb ik verder niet meer gesurft omdat ik toen meer intresse had voor brommertuning :P

Nu ben ik in januari 2008 weer begonnen met deze mooie sport omdat ik me zo nu en dan verveelde, een goede keus want ik werd helemaal verslaafd en ging steeds beter surfen.

Nu zo'n 6 maanden verder ga ik bezig met freestyle en bump and jump blijft ook mooi :D

Ik vaar nu op een Naish Playmate 100 uit 2005, meestal met een 5.0 northsails style erop, maar als het echt lekker waait pak ik de Aerotech Phantom 4.1
Watskeburt!?

j0lt
VW T3 rider
Berichten: 333
Lid geworden op: 09-07-2008 21:05

Bericht door j0lt » 22-07-2008 12:52

Oke, ik ook maar even

ik was denk ik een jaar of 12 a 13 toen ik samen met een vriend kennis maakte met het windsurfen, nouja dobberen met een zeil, maar ik voelde me toen al een hele windsurfer :D
Op het surf spul van zijn broer hebben we een jaar rond gevaren. Een jaar later heb ik bij de kringloopwinkel zelf een setje aangeschaft voor het grote bedrag van 35 gulden.

Na 2 jaar kwamen er eigenlijk steeds meer andere dingen voor het surfen. Daarom heb ik toen besloten om het spul weg te doen. Ik kon het verkopen voor 75 gulden. Jah 40 gulden winst. ( wat op die leeftijd een fortuin was).

Ongeveer 10 jaar later heb ik in makkum weer eens op een huurplank gestaan. Ik was eigenlijk meteen weer verkocht. Dit was 3 jaar geleden.

in 2006 een paar keer op Makkum gevaren met 2 a 3 bft. schoot niet op maar ik genoot.

Eigenlijk is in2007 mij surfcariere in een stroomversnelling gekomen. En ben ik eigenlijk weer vanaf nul begonnen. Planeren, trapezevaren en strandstarten zijn een aantal dingen die ik vorig jaar eigenlijk pas geleerd heb. En hoe meer ik leer deste meer ik op het water wil zijn. Ben nu druk bezig om mijn houding te verbeteren, waterstarten en de met voetbanden wat eigenlijk al heel vertrouwd aanvoelt


Mocht je verder nog wat willen weten je kan me altijd een pb sturen.

Dit was een beetje mijn verhaal.

Tot op het water
.....Het gevecht begint Wie zal er winnen IK of de WIND?!?!?!!..........

Mister Xantos
Tjeukemeerlocal
Berichten: 46
Lid geworden op: 19-07-2008 11:50

Bericht door Mister Xantos » 26-07-2008 21:41

Zal me even voorstellen

Ik ben Frank, surf vooral op het TJeukemeer en Makkum met een tabou rocket 105 en 125 met Northsails Duke, Naturel en X-type

sebastiaan mulder
Die-hard Tjeukemeerlocal
Berichten: 89
Lid geworden op: 15-07-2008 20:38

Bericht door sebastiaan mulder » 31-07-2008 18:58

En ik ben Sebastiaan :lol:

Ben begonnen met windurfen op het Pikmeer te Grouw via de zeil- en surfschool Oer 't Hout.
Surfen lag me wel, maar kon op mijn 9e nog niet zo'n grote uitgave doen dat ik zelf een surfplank kon kopen.

Heb na veel werken en sparen een Vinta 340 en een bijbehorend 5.5 zeiltje gekocht. Helaas zat er nog een houtje/toutje giek bij, maar ach op de surfschool geleerd hoe ik dat vast moest knopen.
Een paar jaar en heel veel klusjes en folderlopen later had ik lekker wat geld gespaard om een "recenter" setje aan te schaffen.
Op naar Kater. Daar stond Jaques v/d Hout ons op te wachten om ons advies te geven. Gelukkig had ik nog een windsurfer meegenomen want ik wist eigenlijk nog weinig van surfmateriaal.

Mee naar huis ging een splinternieuwe Bic Presto 280 slalom/race, en een tweedehands tuig. Een ART Slalom Blade 5.3 met 5 cambers!
Dat was wel even wennen, maar wat had zo´n zeil een ontiegelijk windbereik en veel power. Heerlijk.

Het sparen ging maar door en zocht overal werk om maar meer te kunnen kopen om het windbereik beter af te dekken. Zo heb ik langzamerhand mijn zeilenrange uit kunnen breiden van 4.1 tot 8.7 en gebruik ik boards van 82 t/m 136 liter.

Wat wil ik nog veranderen.................
1 merk varen :D Ik heb nu een beetje teveel verschillende zeilen. Gaastra ligt me wel dus ik heb zo'n vermoeden dat als er iets kapot gaat het vervangen wordt door Gaastra.


Ik vaar tegenwoordig vaak op de volgende plekken:
~ De Leijen. Lekker dichtbij i.v.m. benzineverbruik
~Tjeukemeer.
~ Lauwersmeer.
~ Hindeloopen. Echt een prachtspot.
~ Kornwerderzand. Heerlijk bij ZW tot W
~ En voor de rest kijk ik nog wel eens verder.

You can reach me at sjf.mulder@gmail.com


haha, ik had al een reactie verwacht :D Bij deze ;-)
Die gekke ût Ljouwert

ilse
Surf babe
Berichten: 6
Lid geworden op: 30-07-2008 10:22

Bericht door ilse » 01-08-2008 21:08

Ilse, 19 jaar en windsurfchick;)
dit is het derde seizoen met windsurfen, en inmiddels al zo besmet dat ik zelfs in de winter die hard door vaar.

Student, en op dit moment werkloos :( wel veel tijd om te surfen;)
Eigenlijk niet echt een tjeukermeer local, meer leijenlocal(wel welkom hier?) maar dit jaar toch al een paar keer op die mooie plas bij h'veen gevaren.

Dus...zie jullie allemaal op het water :D

MOD.edit:Zeker ben je welkom hier!!
Nothing better than windsurfing :D

Wilko
Tjeukemeer Guru
Berichten: 2341
Lid geworden op: 10-07-2008 16:05

Bericht door Wilko » 04-08-2008 19:11

Mijn naam is Wilko Kronemeijer en ik ben 40 jaar getrouwd met Saskia en ben de trotse vader van 2 dochters.

ik ben omstreeks 1985 begonnen met windsurfen op een TC windsurfer :lol: die na 2 jaar werd vervangen voor een Hurricane 290 salom met een Gaastra lm. edition 6.0. Toendestijds absoluut een snelle en goede set.

Deze set vele vele jaren als enige materiaal gebruikt. In de volgende jaren surfde ik hoofdzakelijk tijdens de zomervakantie dus niet vaker dan 15x per jaar. Heb in die jaren wel eens een nieuw zeil gekocht en een ander pak en trapeze maar het board heb ik 13 jaar mee gevaren en kon toch nog altijd redelijk meekomen.

In 2000 zijn we in Joure komen wonen en daar heb ik ander materiaal gekocht oa. Copello red line 285 en Sailworks 6.9+ 4.5 Noworx.
Hier heb ik mee gesurft tot 2006.Dit board is nu in het bezit van Ulco ( maat van Marco V)

Begin 2007 heb ik mijn eerste nieuwe board ooit gekocht een F2 SX-M met een Maui Sails TR-2 7.0.
Sinds die aanschaf is het hek helemaal van de dam en probeer ik zo vaak als maar mogelijk is te surfen.
Momenteel heb ik 4 zeilen van Mauisails en 2 boards van F2(sx-m +sx-xs) + een Fanatic T2 formulaboard met Gun zeil.

Ik beleef veel plezier aan het surfen en aan het napraten op het forum. Vooral het gps surfen heeft een leuk competitie element gebracht.
teammember Tjeukemeer Speedsurfing Team.

AmandaNED187
Surf babe
Berichten: 9
Lid geworden op: 16-09-2008 02:08

Bericht door AmandaNED187 » 16-09-2008 02:21

Hoi allemaal,

misschien hebben somiggen van jullie me wel eens voorbij zien komen op het windsurfing.nl forum maar Ik ben dus Amanda en qua surfen liggen mijn roots ook wel op het Tjeukemeer!

Ik ben 21 jaar en surf eigenlijk pas sinds ik 17 ben! Ik heb het eigenlijk toen ik 16 was al stiekem een beetje geleerd op makkum in een zomer 6 daagjes gesurfd. maar op mijn 17e verhuisde ik naar Heerenveen en ben toch wat fanatieker aan de slag gegaan.

Ik ben sinds bijna 5 maanden nu in Pozo Gran Canaria maar dat is al bijna aan het einde! Heb hier ontzettend veel geleerd en ben dus wel weg van waven, dus denk ik dat ik wat minder vaak op het tjeukemeer te vinden zal zijn.

Wil erg graag deel gaan nemen aan wedstrijden heb met ingeschreven voor het NK dames wave en Naish Wavemasters en wie weet (ookal is het een hoog doel) wel de PWA in! (sponsors zijn welkom ;))

Naast surfen doe ik nu de opleiding CIOS watersport in t fean, en dat bevalt me heel erg goed!

uhmm ja..naaja materiaal,

Ik vaar nu met RRD waveswallow uit 2005 68L soort van trifin, maar heb een 2008 witchcraft op het oog ook trifin.

daarnaast beetje mengelmoes van zeiltjes:
3.3 gaastra manic 2008
4.9 neilpryde combat 2006
4.7 Northsails Superstar 2005

maar ja groter dus niet.. want heb in de afgelopen 5 maand eigenlijk maar een op 1 hand te kunnen tellen keren met 4.7 gevaren en de rest kleiner...

Heb hier forward geleerd, pushloop al een aantal keren goed overgeroteerd haha maar nog niet gestaan, en golfrijden gaat ook wel aardig :) Dus ben hard aan het trainen! ennuh naja te bereiken via PB :)
GO BIG or GO HOME!

R.S
Tjeukemeer Guru
Berichten: 1804
Lid geworden op: 25-09-2008 08:40

Bericht door R.S » 25-09-2008 16:17

Hoi,
Ik heb het surfen voor het eerst gedaan(poging tot), op tjeukemeer toen ik 13/14 jaar oud was. Ik stond op de camping bij Rohel met een vriend van me. De ouders daarvan hadden ook wel eens gesurft en wouden het ook weer eens proberen.
Eerst deed het me niet zo veel, maar toen ik het NK Formula zag werd het wel een stuk interessanter, al vond ik het wel lomp grote boards.
Een jaar later had mijn vader een paar surfsetjes bij elkaar gesprokkelt op marktplaats en begon hij zelf ook, alleen dan op Strand Horst(dichter bij huis).
Na twee jaar stond ik al in de voetbanden en trapeze waarbij ik al aardig hard vooruit kwam en leuke gijpjes deed, en zo heb ik dus ook het Surf Virus gekregen.
Ik vaar het liefst op tjeukemeer omdat er altijd wat meer wind staat en de omstandigheden zijn er ook wat moeilijker.
De ''locals'' zijn trouwens ook ERG vriendelijk en behulpzaam 8)!!!
Mijn Surfspullen:
Board:
-Isonic Wood 105L (2006)
Zeilen:
-North Warp 5,8 2008
-North Warp 6.8 2007
-North Warp 7.8 2007

Plaats reactie