Gijp Clinic

Plaats hier de aankondinging en info van evenementen en meetings.
Marcel
Hardcore Tjeukemeerlocal
Berichten: 156
Lid geworden op: 30-12-2008 07:36

Gijp Clinic

Bericht door Marcel » 03-03-2011 19:08

Modedit:

Alles onder voorbehoud en pas definitief na een bepaalde datum...
-------------------------------
organisatie:

Trainer - Jan Witteveen
Boeien - Anne ?!
Boot - Marco vegelien ?!
Video - Yennie ?!
Algemeen - Niels, Marco's ?!, Rudie

Catering:
Yennie Miedema, Kalpana !?
-------------------

Materialen:
Boot - Marco V.?
Boeien - Niels/Anne(?)
Videocamera -
Foto -
Paviljoen voor nabespreking/video etc - Niels regelt


--------------------
Voorlopige Aanmeldingen:
Marcel Smit,
Wilco Kronenmeijer
Bernard Gijzen
Jelle de Jong
Yennie Miedema
Rudie
Janny Beimers
Niels van der Beek
Jolt Bekema
Antony
Hans Schuttert
Sebastiaan Mulder
Tineke Bloemhoff
Erwin Scholtens
Andre
Rutger


Voorkeur:
Zaterdag -
Zondag -

Datum:
Tijd: 10-17 Surf Clinic, 17-20 eten

Locatie:
Tjeukemeer NO, Z, ZW, west
Slotermeer NW, Noord

-----------------------

Leuk om ook opnames te maken van het gijpen. Nog meer reden om naar de speedmeeting te komen. Nodigen wij Bananasplit ook uit 8)

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 04-03-2011 09:26

Osi Jibe Clinic Goed plan..ik wil dat ook graag verbeteren. Vooral op grotere slalom board heb ik nog moeite. Dit sezoen weer goed oefenen.

en

Wanneer er een aantal regiocup willen meevaren is het misschien een goed idee, om dan met een aantal te starten op een 1 van de dagen.

Is mij met de Gaastra Grand slams goed bevallen met een aantal surfmaten deel te nemen. Maakt de drempel ook wat lager.

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 04-03-2011 10:03

Niels schreef: Wanneer er een aantal regiocup willen meevaren is het misschien een goed idee, om dan met een aantal te starten op een 1 van de dagen.

Is mij met de Gaastra Grand slams goed bevallen met een aantal surfmaten deel te nemen. Maakt de drempel ook wat lager.
Helemaal mee eens!
ned230.nl, Gearfreak.nl

Boarderzone
Boarderzone.nl
Berichten: 433
Lid geworden op: 22-10-2009 12:39

Bericht door Boarderzone » 04-03-2011 13:00

De regio cups wil ik graag meedoen maar weet niet of het gezien het thuisfront gaat lukken (eind maart komt hopelijk ons tweede kind).

JW
Die-hard Tjeukemeerlocal
Berichten: 52
Lid geworden op: 08-03-2010 21:46

Bericht door JW » 04-03-2011 17:46

Wat stel je je voor van een gijpclinic?
Ik denk dat er twee essentiele elementen zijn:

1. Korte bondige uitleg van de essentie van een goede gyp, met voorbeeld foto's en of video.

2. Oefenen met video, zodat je kan zien aan welke essentiële elementen van de gijp nog gewerkt moet worden. Wat doe je wanneer fout.

Overigens is het ook de vraag waar je gijp probleem eigenlijk zit?,

1. Ik kan het eigenlijk nog helemaal niet,
1b. Ik kan eigenlijk geen enkele gijp doorplaneren,
2. Ik kan het wel maar dan wel in mijn eigenmoment,
3. Ik kan nog geen goede wedstrijdgijpen 'onder druk' dat een boei bepaald dat ik daar moet gijpen met klotswater etc?
4. Ik kan het niet met grotere zeilen en boards?
5. ik kan het niet met harde wind

Waar is behoefte aan ?? We kunnen vast iets leuks bedenken. Belangrijk is iemand met een goed camera op een statief en vervolgens een goede wind met goede windrichting.

Laat maar eens wat weten.

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 04-03-2011 17:50

Jan,

Begrijp ik hieruit dat je hier graag aan mee zou willen werken? De meeste onder ons zijn altijd aan het oefenen of vechten om die gijp door te komen.

Iedereen die geinteresseerd is zich graag aanmelden in dit topic. Ik inventariseer wel en stuur wel een vragenlijst rond bij iedereen om een inventarisatie te maken. Hebben we over een paar weken een beeld.

een aparte clinic met een opzet zoals Marco Vegelien en Marco Stummel hebben gedaan lijkt mij perfect (Boot, fotograaf, video).

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 04-03-2011 18:05

Kijk Jan, super dat je mee wil werken!!!! :-D :-D

- voor mij gelden de punten: 1,3 en 5....

Helaas weet ik niet waar het fout gaat....
Als ik het bv op de grote plank train gaat het goed, ook bij een redelijke snelheid maar zodra ik overstap op de Isonic gaat het fout.
Gijpen lukt wel maar dan val ik op een bepaalt moment stil....
neem ik een grotere bocht dan val ik wederom stil, ik heb het gevoel dat ik mijn zeil of te laat of te vroeg overneem.
Ik hoop dat je mij kan helpen bij z'n clinic!
ned230.nl, Gearfreak.nl

telltale
Super Tjeukemeer local
Berichten: 324
Lid geworden op: 06-09-2008 21:05

Bericht door telltale » 04-03-2011 21:21

Lijkt me gezellig, leerzaam en leuk, zo'n gijpclinic. :grin:

JW
Die-hard Tjeukemeerlocal
Berichten: 52
Lid geworden op: 08-03-2010 21:46

Bericht door JW » 05-03-2011 20:32

Allen,

Klopt, ik wil graag helpen. ik zal niet (nooit) beweren dat ik het nou wel zo goed kan MAAR ik weet wel dat ik kan helpen. ik weet goed waar de kritieke punten liggen en weet ook hoe je het op moet lossen. DUS JA, ik wil graag helpen om op een leuke manier een clinic te verzorgen MAAR dan doen we het met elkaar, OK??

We hebben nodig:
1. een trainer (dat wil ik wel zijn...)
2. een locatie (tjeukemeer of slotermeer afhankelijk van de windrichting te bepalen op de dag vooraf, eens?
3. een videocamera met statief en een goede lens.
4. een hele dag de tijd (vanaf een uur of elf) natuurlijk mogen later op de dag mensen aansuiten maar om daadwerkelijk wat te kunnen hebben we ook tijd nodig.
5. een goed humeur.
6. leuk zou zijn om een boot te hebben en wellicht twee boeien waar het niet erg is om tegen aan te varen. Boeien van de vaargeul kan ook maar dan durf je gewoon minder.
7. iemand die voor een catering zorgt zou ook leuk zijn.
8. afsluiten met een gezellige hap
9 op het tjeukemeer het gebruik van de kantine regelen??? Wie kan dat doen?? op slotermeer moeten we ons behelpen met een andere oplossing, ideën?

Laten we samen zorgen dat we het gaan doen. Wie gaan mij helpen? een groepje van 6 man lijkt me werkbaar en dan is het voor een ieder ook niet overdreven veel werk, idee?

NB het mag ook wat minder officieel natuurlijk maar dan doen we het gewoon als we elkaar op het water tegen komen. ik wil altijd graag helpen, schiet me aan en wie weet kun je wat opsteken (ik leer elke keer opnieuw van de meesten) Nogmaals, ik kan het zelf misschien niet als de beste maar weet wel hoe ik je kan helpen.

vr gr jan

Anne0
Super Tjeukemeer local
Berichten: 421
Lid geworden op: 12-03-2010 11:34

Bericht door Anne0 » 06-03-2011 16:16

Goede ideeen jan!

Ik heb laatst van het werk 2 grote dichte emmers mee genomen met een touw en een anker! evt kan dat dienen als boei :P

Plaats reactie