One Hour Classic Lauwersmeer

Plaats hier de aankondinging en info van evenementen en meetings.
telltale
Super Tjeukemeer local
Berichten: 324
Lid geworden op: 06-09-2008 21:05

Bericht door telltale » 29-05-2011 22:22

Een fantastische dag!! :grin: :grin: Erg gezellig, ook al omdat ik opeens veel surfmaatjes tegenkwam die ik al een tijdje niet had gezien. Alle grote surfimporteurs waren naar het Lauwersmeer gekomen zodat er naar hartelust met het 2011 materiaal getest kon worden.

Tegen één uur ging de One Hour Classic van start; een uur lang varen tussen twee boeien die een behoorlijk eind uit elkaar lagen. Bij de boei bij Hoek van de Bant was het water tamelijk vlak. De andere boei lag 2,5 km verderop aan de overkant. Daar stond een warrige steile golfslag. Fijn voor de mindere goden was dat je bij beide boeien kon staan.

Er deden zo’n 35 deelnemers aan deze eerste One Hour Classic mee, waarvan het overgrote deel geen reguliere wedstrijdsurfer was. De meesten gingen met zeilen tussen de 6,5 en 7 meter van start. Dat stond je aan de overkant dan wel behoorlijk overpowerd mee. :roll: Toch had je, zeker in het begin van het uur, die 7 meter wel nodig om goed door de windgaten heen te komen. In het laatste half uur trok de wind nog een tandje aan. Uiteindelijk heb ik iets van negen ronden gevaren.

Aan het eind van de middag werd er nog een gezellige barbeque georganiseerd en volgde de prijsuitreiking. Teade de Jong was met overmacht de snelste vandaag. Dankzij de importeurs van North, Mistral, JP, Neil Pryde, Fanatic, Tabou, Gaastra, Maui Sails, F2, Starboard en Severne (dat waren ze?) kregen alle deelnemers mooie prijzen. :o

Ik heb helaas vrijwel geen Tjeukemeerlocals gezien. Wel leuk dat ik Hans Schuttert nu eens in levende lijve ontmoette. Hij eindigde trouwens op een zeer verdienstelijke vierde plek. Gefeliciteerd Hans! :grin:

Een zeer geslaagd evenement, dat hopelijk uitgroeit tot een jaarlijks terugkerende traditie op het Lauwersmeer. Jack en Jan Willem van Surfcenter en alle importeurs… bedankt!! :grin:

O ja... en voor de speedies...... verschillende surfers hadden na afloop een max van tegen de 60 km/uur op de GPS staan.

Boarderzone
Boarderzone.nl
Berichten: 433
Lid geworden op: 22-10-2009 12:39

Bericht door Boarderzone » 30-05-2011 12:30

Leuk verslag en bedankt voor de felicitaties Cobus. Het was inderdaad een mooie wedstrijd. Aanrader.

Rudie
Tjeukemeer Guru
Berichten: 954
Lid geworden op: 29-12-2008 08:51

Bericht door Rudie » 30-05-2011 13:47

JA netjes gevaren Hans!

Plaats reactie