borderm schreef:Marco schreef:liefhebber schreef:Maakt me overigens ook niks uit of anderen dit afkeuren of niet, ik heb er ontzettend veel plezier mee zonder grote investeringen. zonder deze set had ik vorig jaar de helft minder gevaren.
Ik zeg dat niet dat ik het niks vind
Ik weet wel dat ik met mijn 100+ kilo niet aan een carbon giek ontkom omdat er teveel gewicht aan de giek hangt. Vorig jaar heb ik 2 gieken krom gevaren, een Maui Magic en een NP X3, als ik voor dat geld nu gelijk een carbon giek gekocht had was ik het geld ook kwijt geweest! Maar had ik zeer waarschijnlijk nog wel een rechte en goede giek gehad.
De mystic heb ik ook krom gevaren is net zo iets als een maui magic. De X3 is ook niet een al te stijve alu giek. De chinook, north, maui sails, np x6 zullen toch echt een betere optie zijn en een alternatief voor ALU, ik heb een chinook van Jibb welke ook ala Marco is in gewicht en het 2de handsje is nog perfect
Meestal wordt een alu giek krom gevaren door een katapult een carbon ligt dan in 1-en of niet Patrick
Mijn mystic is domweg slap en begon in veel chop al te piepen en kraken, nu heb ik een naish wave, chinook alu, arrows carbon als gieken. Mystics zijn weg (2 kromme in de container en 1 heel verkocht).
Carbon is idd niet heilig weet ik uit ervaring
...Maar ja, het was ook wel een ontzettend lompe crash
!!! Hij lag in 4en, overigens
! De nieuwe is trouwens onderweg, garantiegevalletje
!
Een x3 is voor het betere race-werk een absolute prut-giek, ik heb zonder al te veel inspanning een x5 krom gevaren en daarvan wordt beweerd dat ie sterker is dan een x3...De x6 is al een stuk beter alhoewel Hendrik die ook al 's in 2/3en gevaren heeft...
Maar er zijn absoluut goede aluminium gieken te krijgen zoals Niels al schrijft...Bijkomend voordeel is dat ipv te breken de giek krom wordt en daarmee kom je meestal wel terug
! Ook scheelt het om de giek niet op z'n maximale verlenging te varen, maar dit lijkt me beetje een 'open deur'
!