Texel / Amstelmeer oktober 2008

Plaats in dit forum je actie fotos.
Plaats reactie
HersenSpinsel
Tjeukemeer Guru
Berichten: 948
Lid geworden op: 09-07-2008 17:58

Texel / Amstelmeer oktober 2008

Bericht door HersenSpinsel » 23-10-2008 21:41

Afgelopen 3 dagen weer elke dag gesurft :)

Dinsdag middag was ik om 3 uur op texel waar ik toen een late middag sessie op het wad heb kunnen doen. De wind leek aan de kant niet erg veel maar omdat je op de spot waar we waren (een strandje vlak na oudeschild), in een beetje windloze hoek zit omdat er een punt van het eiland voor zit.

Ik toch de 5.0 en playmate erop, vrij los getrimt, maar toen ik eenmaal voorbij die punt was (dan zit je in het wad/noordzee gat) kwam er ineens een bak wind, flinke stroming, en golven van zo'n 2 meter :D af en toe voer je en had je ineens een 2m diep gat onder je haha.
Snel weer naar de kant om de boel strakker te zetten en de hele middag daar geknalt tot het uiteindelijk ging regenen en de wind wegviel (tegen die tijd ging de zon ook al onder trouwens)


De volgende dag (woensdag), stond er niet zo veel wind dus besloot ik eens op de noordzee te gaan windsurfen, ik had eerlijk gezegt niet verwacht dat de branding zo sterk is! Je word wel ff op je plek gewezen als je daar voor het eerst in gaat :lol: maarja na enige tijd kloten had ik mijn tactiek gevonden en heb ik een paar rakjes gedaan

Door de niet al te stevige wind was het soms moeilijk om door de golven heen te komen zonder stil te vallen, de trim stond op mid downhaul, low outhaul

De golven waren nog best pittig, ik schat ze van 1 tot 2m, sommigen nog iets hoger, toch waren ze achter op het wad nog iets hoger.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Smiddags hebben we nog even op het wad gevaren bij het wind/kitesurf clubhuis, daar was de wind niet zo goed, achterin was het wel planeerbaar maar dan was het terugkomen wat lastig. Me pa heeft daar wel voor het eerst met trapeze gevaren ;P

Donderdag was de dag dat we savonds met caravan en al naar huis zouden gaan, om overdag nog te surfen. Maar aangezien ik van de goede voorspellingen had gehoord en er op Texel niet veel surfer zijn, besloten we om eerder over te gaan en naar het Amstelmeer te gaan, wat vlak bij Den Helder ligt.

Daar begon het smiddag rustig, maar trok hij smiddags behoorlijk aan, ik stond met 5.0 overpowerd! Er waren weer behoorlijk wat freestylers :) sommigen konden het al aardig goed, zag er leuk uit maar van hun heb ik verder geen foto's helaas.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een geslaagde trip :D
Watskeburt!?

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 23-10-2008 22:10

ziet er goed uit!

R.S
Tjeukemeer Guru
Berichten: 1804
Lid geworden op: 25-09-2008 08:40

Bericht door R.S » 16-11-2008 13:27

Heb je ook een foto dat je springt?

HersenSpinsel
Tjeukemeer Guru
Berichten: 948
Lid geworden op: 09-07-2008 17:58

Bericht door HersenSpinsel » 19-01-2009 22:48

nee :(

wel een filmpje van een duckgybe maar die is te groot om te uploaden, moet keer kijken hoe ik hem kleiner maak 8)
Watskeburt!?

R.S
Tjeukemeer Guru
Berichten: 1804
Lid geworden op: 25-09-2008 08:40

Bericht door R.S » 20-01-2009 08:42

lijkt mij prima surfen daar :shock: stond toen ook wel een lekker windje :D

Plaats reactie