Itallie [windrijke locaties]

Plaats hier info over de diverse spots in N.L.
Plaats reactie
BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Itallie [windrijke locaties]

Bericht door BGijzen » 24-08-2010 12:16

Ik ga straks op huwelijkreis en jawel mij aanstaande vrouw melde trots dat ik het windsurfmateriaal mag gaan meenenen want zegt ze: ik kan toch weinig omdat ik zwanger ben.
Tja, ik ben even heel erg blij geweest.......

Maar nu zit ik te zoeken naar wat leuke wind zekere stekken in Itallie:
- Uiterraad gaan wij hier heen: http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.php?f=51&t=278
- wij hebben besloten om hier heen te gaan: http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... t=13849810

Maar wij willen nog naar een locatie, ik ben niet voor niets 4 weken weg!
Ik las iets over het como meer maar heeft iemand een goede tip, want de tips die te vinden zijn alleen maar je ben lang onderweg voor dat je met 9.0 overpowerd bent!
- kijk: http://forum.windsurfing.nl/viewtopic.p ... t=13846869
ned230.nl, Gearfreak.nl

yoyntl
Hardcore Tjeukemeerlocal
Berichten: 130
Lid geworden op: 21-06-2009 11:43

Bericht door yoyntl » 27-08-2010 14:28

Lago Bracciano. Ben er twee keer geweest. 1x in september en 1x in juli. Beide keren was het niet echt chill om te surfen daaro, weinig wind, en heel erg twirrig als er wind was, dit was meestal in de middag rond drie a vier uur. Kwam misschien ook omdat we achter een berg zaten. Verder wel een relaxed plekje, zaten wel allemaal waterslangentjes in het water, en heel veel spiezen van hout. Bracciano is een leuk plaatsje, er is een mooi groot kasteel en een markt op zaterdagochtend. Je kunt vanuit daar in een 45 minuutjes naar Rome, de auto daar parkeren en met de metro verder.

Afbeelding Lago di Bracciano met slecht weer.

Wat ik wel leuk vond was surfen op zee bij Cecina Mare. Alleen hadden we toen ons eigen spullen niet mee en moest ik in een of andere gehuurde jaren 80 trapeze varen die van m'n reet afviel, dus ik scheet in m'n broek daar op de zee. En ik planeerde over het rif heen en de vin van het board was een beetje geschuurd en dat vond Gianni, die de spulletjes verhuurde, niet leuk. :s

Afbeelding

Op Sardinie bij Porto Pollo zijn we ook geweest, toen wilde ik nog spul huren maar het waaide die dag bijna niet.

Afbeelding Porto Pollo met bewolkt weer.

Veel plezier !![/img]
BITCH LIJKe

Niels
Forum beheerder
Berichten: 4606
Lid geworden op: 12-07-2008 22:12

Bericht door Niels » 27-08-2010 14:30

como meer of sardinië zou ik dan nog kunnen opnoemen.

yoyntl
Hardcore Tjeukemeerlocal
Berichten: 130
Lid geworden op: 21-06-2009 11:43

Bericht door yoyntl » 27-08-2010 14:39

Oh op Sardinie is nog een mooi plekje om te surfen. [In het zuiden zijn er nog veel meer, stond ook wel in de surfmagazines, maar in hoeverre dat voor ons haalbaar zou zijn om te surfen....]

Boven Alghero ligt Porto Conte | Mugoni, een mooie baai waarvan de zee westelijk ligt. Wij gingen hier elke dag even checken. Kwamen daar ook surfers tegen die gewoon de wind achterna gingen. De ene dag dus bv Porto Pollo en dan de dag erna weer Mugoni. Die lui hadden dan ook een camper en bleven drie maanden op Sardinie. Nadeel van Sardinie is de verrekte bootreis... :( en je spulletjes.

Afbeelding

Afbeelding
BITCH LIJKe

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 27-08-2010 14:40

Ja vermoedelijk gaan wij naar het como meer!
ned230.nl, Gearfreak.nl

Iwan
Super Tjeukemeer local
Berichten: 378
Lid geworden op: 03-05-2009 18:54

Bericht door Iwan » 27-08-2010 19:56

Je keuze voor het Gardameer voor enige windgarantie is goed.

Wat je waarschijnlijk al weet en ook ook op het topic staat aangegeven is bijvoorbeeld Torbole of Riva.

Zelf ben ik al eens 3 weken naar het Gardameer geweest op een camping in Limone sul Garda, vlak onder Riva. De eerste week dagelijks s'morgens tot ongeveer 9 a 10 uur Tramontana bergwind. Je kon er de klok (6 uur s'morgens) op gelijk zetten.

Bernard, kies zo mogelijk wel voor een locatie in het Noorden van het Gardameer. Daar kan het heftig waaien, terwijl er in het zuiden daar niets van te merken is.
De Tramontana komt vanaf Torbole en Riva het Gardameer op :-D

BGijzen
Moderator
Berichten: 1602
Lid geworden op: 08-03-2009 16:09

Bericht door BGijzen » 27-08-2010 23:14

O Iwan, ik sta op deze camping ik kom elk jaaar terug!
vanaf 2008 al!
http://www.campingallago.com/ola/
Dat ligt eigenlijk in riva! Dat bevalt mij het best, heb al afgesproken met Wouter van het windsurfforum!
ned230.nl, Gearfreak.nl

Iwan
Super Tjeukemeer local
Berichten: 378
Lid geworden op: 03-05-2009 18:54

Bericht door Iwan » 28-08-2010 08:36

Helemaal goed, kan gewoon niet beter lijkt me :-D

Plaats reactie